Veliko Gradište – Od kada je plutajući objekat za skladištenje i prodaju naftnih derivata zvanično usidren u Velikom Gradištu, protesti građana koji strahuju za potencijalnu ugroženost svoje životne sredine kao i od drugih opasnosti koje naslućuju, nikako ne jenjavaju.

 

Tanker se nalazi upravo na mestu gde centralna gradska zona sa parkom, dečjim igralištima, sportskim terenima i uređenim šetalištem izlazi na golemu međunarodnu reku.

– Na sastanku predstavnika stranaka (DS, SNS, SPS, SPO, GG i LDP) jednoglasno je usvojen zaključak da jednom ovakvom objektu tamo nikako nije mesto pa ćemo se za njegovo izmeštanje zalagati i ako mi budemo u prilici da vršimo lokalnu vlast, kaže jedan od organizatora protesta Novica Stojanović. Građani i stranački prvaci lokalnih partija u opoziciji postavljaju niz pitanja i iznose sijaset sumnji kao što je, na primer, ona o lokacijskoj dozvoli. Tvrde da uvek postoji latentna opasnost od ekološke katastrofe pa i eksplozije kakve su se, kako kažu, u praksi događale i na najsavremenijim postrojenjima vezanim za gorivo.

Pribojavaju se da bi snabdevanje objekta cisternama sa kopna potpuno „razrovalo“ i uništilo čitav ovaj, najlepši deo varošice i tvrde da će neizbežna isparenja gušiti građane, njihovu decu koja se tu najčešće igraju kao i goste koje ovuda neizostavno vode u šetnju prelepom, savremeno uređenom, obalom Dunava sve do Srebrnog jezera. Strahuju da bi pretakanje nafte ugrozilo održavanje glavnih turističkim manifestacija koje su locirane upravo na ovom delu gradištanskog keja i parku u neposrednoj blizini. Strepe usled svojih saznanja da se radi o plovnom objektu koji više ne odgovara strogim standardima Evropske unije vezanim za zaštitu čovekove okoline pa je, navodno, kao takav i nabavljen sa prevaziđenom tehnologijom. Prema njihovim saznanjima, kako tvrde, nisu regularno obezbeđene sve neophodne dozvole i saglasnosti pri čemu naročito ističu Studiju o uticaju na životnu sredinu…

U „Kompaniji Stokić“, koja je posednik objekta, kažu da u priličnoj meri imaju razumevanje za ponašanje građana ali tvrde da uzroci leže u njihovoj neobaveštenosti i huškanju od strane predstavnika pojedinih članova lokalnih stranaka. – Posle 13 meseci mukotrpnih napora, konačno smo obezbedili sve neophodne saglasnosti i dozvole svih nadležnih ministarstava, njihovih resora, i najodgovornijih stručnjaka, kaže LJuba Stokić, vlasnik Kompanije. Za nabavku ovog objekta uložili smo zamašna sredstva a stigao je iz Duisburga u Nemačkoj gde je radio prema svim propisima i standardima Evropske unije, kaže Stokić. Prema njegovim rečima, kapitalni remont plovila, koji je obavljen 2.002. godine, obuhvatio je najdetaljnije zahvate na koritu broda sa duplim komorama tankova od propisanih materijala i svim postrojenjima za potpuno bezbedano i efikasno funkcionisanje tako da je svaka bojazan od bilo kakvog zagađenja ili potencijalnih havarija potpuno isključena.

Više u Danasu