Beogradska tvrđava je zaštićeno kulturno dobro od izuzetnog značaja i gradske vlasti su prošle godine tokom Evropske nedelje mobilnosti ovu ulicu, gde je sada postavljena rampa za parking, označile kao zonu stanovanja, tačnije zonu 10. Sada je ta zona ukinuta, a ulica je vraćena automobilima.

Grad je u obavezi da pronađe i primeni sistemska rešenja za saobraćajni haos koji u Beogradu stvara ogromne probleme i ugrožava ljudima kvalitet života, a ne da otvara još 10.000 parking mesta u gradu, jer će time problem postati još veći. To podrazumeva unapređenje javnog prevoza, na čemu se uopšte ne radi već su uslovi korišćenja istog sve nepovoljniji po građane, zatim zatvaranje centra grada za saobraćanje motornim vozilima ili bar umanjenje obima motornog saobraćaja, izgradnju infrastrukture za druge ekonomičnije i prihvatljivije vidove kretanja, itd.

Ovakva ulaganja u infrastrukturu su besmislena i samo govore o tome koliko je gradska vlast nesposobna da sagleda problem opterećenosti gradskog centra motornim saobraćajem iz malo šire perspektive. Kod nas je već odavno praksa da se ne razmišlja o dugoročnim rešenjima, već se ovakvim potezima samo prikupljaju jeftini politički “poeni”.

Još jednom, izražavamo svoju duboku zabrinutost povodom ovakvih odluka i nadamo se da će šira zajednica i mediji takođe reagovati na ovako bahato trošenje sredstava i ugrožavanje kulturnog dobra i zelene površine grada.

Linkovi:
http://www.blic.rs/Vesti/Beograd/499693/Beograd-dobio-novih-114-mesta-za-parking 

http://www.rts.rs/page/stories/sr/story/125/Dru%C5%A1tvo/1713345/Mali+najavio+nove+gara%C5%BEe+.html

https://www.facebook.com/GradBeograd/posts/831405603546511?comment_id=831421923544879&notif_t=like

Bike to Work Belgrade

www.facebook.com/biketoworkbelgrade