30.5.2013 – Izložba o volontiranju zaposlenih „NAŠ BEOGRAD – VEĆ 5 GODINA VOLONTIRANJE NAS ČINI BOLJIM“ postavljena je juče u Knez Mihailovoj ulici, kao najava istoimene velike volonterske akcije zaposlenih koja će se održati 1. juna na Kalemegdanu u organizaciji Foruma poslovnih lidera i Smart kolektiva. Tog dana će oko tri stotine zaposlenih uređivati Kalemegdan i družiti se sa decom bez roditeljske brige i osobama sa smetnjama u razvoju, a građani će donositi namirnice i garderobu za one kojima je pomoć najpotrebnija.

Peta po redu velika volonterska akcija zaposlenih „Naš Beograd“ održaće se 1. juna na Kalemegdanskoj tvrđavi u organizaciji Foruma poslovnih lidera Srbije i Smart kolektiva. „Naš Beograd“ je pokrenut sa ciljem da se javnosti, drugim kompanijama i društvu ukaže na značaj učešća kompanija u razvoju lokalnih zajednica, kao i da se promoviše koncept korporativnog volontiranja koji podrazumeva motivisanje zaposlenih da se što direktnije uključe i podrže lokalne zajednice u kojima žive i rade. Prvi put ove godine svi volonteri i korisnici okupiće se na jednom mestu i na taj način simbolično proslaviti korporativno volontiranje i 5. rođendan.

a1G6PoF5Hpn1TUyv7UAJrltQrynDU81kVUFA4KEc3jo                                                                                                                                                   

Povodom akcije u Knez Mihailovoj ulici postavljena je izložba „NAŠ BEOGRAD – VEĆ 5 GODINA VOLONTIRANJE NAS ČINI BOLJIM“ koja će trajati do 8. juna i koja će građanima predstaviti šta je to volontiranje zaposlenih i zašto je ono važno za zajednicu, a zašto za zaposlene i kompaniju. Posetioci izložbe moći će da se upoznaju sa dosadašnjim rezultatima Foruma poslovnih lidera i da saznaju na koji način je ova akcija unapredila život Beograđana.

„Volontiranje je istovremeno najjednostavniji, ali i najbolji način da se kao pojedinci uključimo i pomognemo društvu ili onim njegovim kategorijama kojima je ta pomoć najpotrebnija. Volontiranje zaposlenih je odličan način za kompanije da demonstriraju svoju društvenu odgovornost i podršku zajednicama u kojima posluju. Želimo da ova izložba sa ponosom predstavi dosadašnje rezultate, ali što je još važnije da motiviše druge kompanije, građane, institucije, i društvo u celini da na ovaj jednostavan i delotvoran način urade nešto korisno  za sebe i za svoj grad, kako bi zajedno od njega stvarali bolje i lepše mesto za život .“  rekao je Neven Marinović, koordinator Foruma poslovnih lidera i direktor Smart kolektiva.

Ove godine organizatori pozivaju i građane da se priključe akciji. Na punktovima kod Paviljona Cvijeta Zuzorić, u saradnji s Bankom hrane, sakupljaće se brašno, ulje, pirinač, šećer i testenina za letovanje dece sa invaliditetom iz Udruženja samohranih roditelja i porodica osoba sa invaliditetom „Plava školjka“. Udruženje za pomoć osobama sa smetnjama u razvoju „Živimo zajedno“ sakupljaće na istom mestu čistu i spakovanu garderobu svih veličina. Sa ciljem podizanja svesti o životnoj sredini, u saradnji sa Recan fondacijom i Udruženjem „Živimo zajedno“ organizovano je i prikupljanje plastičnih flaša i limenki za reciklažu.

Oko tri stotine zaposlenih iz više od 12 kompanija će 1. juna urediti omiljeni beogradski park i ulepšati dan deci bez roditeljske brige i osobama sa smetnjama u razvoju. Deo volontera će sa decom iz Svratišta za decu ulice i domova za decu bez roditeljskog staranja „Jovan Jovanović Zmaj“ i „Moša Pijade“, kao i sa đacima iz škole „Dušan Dugalić” i korisnicima Kreativno-edukativnog centra za osobe sa intelektualnim teškoćama, učestvovati na kreativnim radionicama, igrati fudbal i basket i posetiti Zoološki vrt, deo volontera će obnoviti klupe, đubrijere i dečija igrališta, dok će volonteri sa mentorskim iskustvom pomoći soijalnom preduzeću „Kuhinja na točkovima” u pisanju biznis plana.

U prethodne četri godine, u akciji „Naš Beograd” učestvovalo je preko 1500 volontera, koji su svojim volonterskim radom unapredili uslove života za preko 7000 korisnika različitih socijalnih ustanova i organizacija. U ovogodišnjoj akciji učestvuju zaposleni iz kompanija Atlantic Grupa, Banca Intesa, Coca-Cola Hellenic, Državna lutrija Srbije, Eurobank, Holcim Srbija, KPMG, Mercator-S, Nestle Adriatic, Societe Generale Banka, Victoria Group i VIP mobile.

Ove godine, rad volontera će koordinirati članovi studentske organizacije AIESEC, međunarodne studentske platforme koja omogućava mladim ljudima da otkriju i razviju sopstvene potencijale kako bi imali pozitivan uticaj na društvo. Za studente je ovo izvrsna prilika da upoznaju kolege u kompanijama u kojima žele da se zaposle, kao i da unaprede svoje liderske veštine. Na ovaj način članovi AISEC-a pokazuju da je današnjim najboljim studentima važan aspekt pri izboru budućeg radnog okruženja i način na koji kompanija brine o zajednici u kojoj posluje.

Forum poslovnih lidera Srbije je prva koalicija društveno odgovornih kompanija u Srbiji. Samo u 2012. godini kompanije članice Foruma poslovnih lidera podržale su preko 800 organizacija, uložile preko 450 miliona dinara u podršku lokalnim zajednicama i učestvovale u preko 50 volonterskih akcija. Smart kolektiv je organizacija koja administrira aktivnosti Foruma poslovnih lidera i koja se bavi povezivanjem društva i biznisa u obostranom interesu.