Na nedavno zatvorenom Pekinškom sajmu automobila, svi su počeli da se povlače iz oblasti elektromobila. Kineska vlada govori o „skromnim vremenima“, a veliki koncerni poput BMV-a ili Folksvagena, doduše, nisu sasvim prestali da rade na razvoju električnih automobila, ali će bar u narednih 20 godina da usavršavaju benzinske i dizel motore. „Mi u Folksvagenu naravno intenzivno isprobavamo ove tehnologije. Smatramo da će elektromobilnost sigurno doći. Ali, jasno je i da klasični motori imaju budućnost, posebno ako koriste specijalna biogoriva“, kaže Ulrih Hakenberg, šef razvojnog odeljenja Folskvagena.

Fric Indra ide i korak dalje. Ovaj Austrijanac je dugo radio na rukovodećim funkcijama u BMV-alpini, Audiju, Opelu i Dženeral motorsu. Profesor Tehničkog univerziteta u Beču smatra da postoji još mnogo mogućnosti da se smanji potrošnja konvencionalnih motora. „Stalno ponavljam da je elektromobilnost najbolji podsticaj za motore sa unutrašnjim sagorevanjem. Inženjeri to vide kao izazov. Izumi novog doba, poput automatskog gašenja motora kada se automobil zaustavi, isključivanja pojedinih cilindara, sve to sada nalazi primenu brže nego što se mislilo.“

Smanjivanje potrošnje znači i manju emisiju ugljen-dioksida. Komisija EU traži da se kod novih automobila ta emisija smanje na prosečno 130 grama po kilometru – ili za 11 odsto. trenutno je ta granica na 146 grama po kilometru.

Što se tiče električnih automobila, oni još uvek imaju mnoge mane: baterije su veoma skupe, domet vozila relativno mali. Vreme za punjenje baterija je još uvek predugo. Veliki proizvođači se, međutim, pozivaju na studije prema kojima prosečan vozač prelazi našto manje od 40 kilometara dnevno. To električni automobili postižu s lakoćom. Baterije se pune preko noći – kada se spava.

Više na DW