1. Električna vozila (EV) nemaju dovoljan domet.

Činjenica: Amerikanci u proseku voze 60 km dnevno. Većina novijih akumulatora imaju domet bar dvostruko veći i mogu da se napune na običnoj strujnoj utičnici ili javnoj stanici za punjenje.

2. Električna vozila su dobra samo za kratka putovanja

Činjenica: Klijenti su kupovali i vozili EV više od sedam godina i koriste ih za putovanja do 180 kilometara.

3.  Električna vozila samo menjaju auspuh dimnjakom

Činjenica: Čak i danas, kada se 52 odsto američke struje proizvede u elektranama koje pokreće ugalj, EV smanjuju ukupnu emisiju gasova sa efektom staklene bašte.

4.  Stanice za punjenje moraju da sagrade pre nego što ljudi počnu masovno da kupuju električna vozila.

Činjenica: Veći deo punjenja će se obavljati u kućama, tako da javne stanice nisu neophodne.

5.  Strujna mreža neće izdržati ako se milioni vozila priključe na punjenje odjednom

Činjenica: Američka proizvodnja van špica i kapacitet distribucije može da ispuni potrebe 73% svih automobila i lakših kamiona da su električna vozila. EV mogu čak da doprinesu distribucionoj mreži jer bi se uključilo više solarnih elektrana i vetroelektrana.

6.  Hemikalije iz akumulatora su loše za okruženje i ne mogu da se recikliraju

Činjenica: Devedeset devet odsto akumulatora u sadašnjim automobilima se recikliraju. Planira se korišćenje akumulatora kao skladišta struje kada više ne budu u funkciji u automobilu.

7.  Električnim vozilima je potrebno dosta vremena da se napune

Činjenica: Najzgodnije mesto i vreme za punjenje je kod kuće dok spavate. Koristeći najsporiju utičnicu, automobil može da se ostavi preko noći, i da u toku sledećeg dana pređe oko 60 km. 240-voltni priključci mogu za isto vreme da napune i dva do tri puta više.

8.  EV su preskupi za masovniji ulazak na tržište

Činjenica: Nove tehnologije su obično skupe. Setite se vremena kada su se pojavili mobilni telefoni i DVD uređaji. Trenutno, neke države daju subvencije za kupovinu EV. Osim toga, njima skoro nije potrebno održavanje ili popravka: nema zamene ulja i filtera, nema štelovanja motora i provere izduvnih gasova.

9.  Kroz samo nekoliko godina korišćenja biće potrebna zamena akumulatora i to će koštati 15.000 dolara

Činjenica: Akumulator jeste najskuplji deo EV, ali se sa rastom proizvodnje očekuje pad cena. Neki proizvođači automobila planiraju da iznajmljuju akumulatore, tako da zamena neće biti problem.

10.  Nema dovoljno litijuma na svetu da bi se napravili svi novi akumulatori

Činjenica: Čak i u najgorem scenariju, kada se akumulatori ne bi reciklirali, pri agresivnoj prodaji EV, bez novih metoda i mesta za iskopavanje, postojeće zalihe litijuma bi bile dovoljne za planiranu proizvodnju električnih vozila sledećih 75 godina.

11.  Litijumski akumulatori su opasni i mogu da eksplodiraju

Činjenica: Postoji vrsta litijum-kobaltnih baterija koje se koriste u elektro-uređajima koje mogu nositi rizik paljenja pod određenim uslovima. Ti rizici mogu da se izbegnu pažljivim dizajnom koji bi sprečio «oticanje toplote».

12.  Većina ljudi će do 2050. i dalje voziti automobile na benzin

Činjenica: Ka prebacivanju na električna vozila nas tera više stvari: zabrane nekih država na emisiju gasova sa efektom staklene bašte, projektovani rast cena nafte, klimatske promene koje se dešavaju brže nego što je očekivano, itd.

Preuzeto od mnn