Ako se pitate koje bi predmete stvarno trebalo da ponesete na pešačenje, evo liste predloga za vaš ranac:

Mapa – Ukoliko nemate vodiča, obavezno ponesite mapu. Topografske mape su uglavnom stare ali i dalje predstavljaju odličan izvor informacija o putevima, usponima, izvorima vode…

Kompas – Bez obzira na to sa kim idete, odlična ideja je poneti kompas. Uz pomoć njega možete pratiti smer kretanja i tako smanjiti šanse da se izgubite.

compass

Dodatna odeća – U planinama se vreme lako promeni, pa ćete se vrlo brzo pokajati što niste poneli odeću za dodatni sloj. Dakle, to ste već sigurno čuli – na pešačenje krenite slojevito obučeni pa ćete se lako prilagoditi trenutnim uslovima. Obucite dodatni sloj čim osetite da vam je hladno, kasnije ćete se mnogo teže ugrejati.

Oprema za kišu – Iako je pamuk ugodan za nošenje, ima svoje nedostatke u datim okolnostima. U vlažnim uslovima, bićete natopljeni i velika je verovatnoća da ćete doživeti hipotermiju. Kabanica će vam sigurno delimično spasiti odeću od vode, pa bez nje ne razmišljajte da pođete u varljivu planinsku klimu.

Kremen ili kresivo – Razni su saveti vezani za vatru, a poslušajte bilo koji. Šibice umočene u lak za nokte, šibice umotane u kesu, kresivo, upaljač, vata umotana u staniol… Vatra je od ključnog značaja za opstanak u divljini, i kako Ber Grils stalno insistira – vatra podiže moral promrzlim i umornim hodačima.

Baterijska lampa – Ako mrak padne pre nego što stignete da se ulogorite, bez baterijske lampe ste u šumi prilično izgubljeni. Još bolje ako ponesete baterijsku lampu za glavu jer će vam ruke biti slobodne.

Dodatna voda i hrana – Ponesite dosta vode. Za vreme vrućina, telo gubi mnogo tečnosti i kad miruje, a kamoli pri velikim naporima. Slatki sokovi ili alkohol se ne preporučuju, jer će vam samo odmoći u trudu da ne dehidrirate. Što se tiče hrane, preporučuje se jak doručak koji će vas držati sitim sve do dolaska na planiranu lokaciju, gde ćete pojesti svoj drugi i, verovatno, poslednji obrok za taj dan. Potrebna vam je energija za celodnevno hodanje, pa je najbolje da ponesete suvo voće, kikiriki, sir, slaninu, poneku konzervu i par svežih voćki.

Nož – Najpre vam se savetuje švajcarac, multi-tool, ali ukoliko planirate neke grublje radnje ponesite ozbiljniji nož.

97110_enlarged

Prva pomoć – Teške povrede se retko dešavaju na pešačkim turama, ali nije loše imati kod sebe zavoje, flaster, antiseptik i nešto protiv alergije.

Zviždaljka – Ukoliko se izgubite ne preostaje vam ništa drugo nego da nekako dozovete pomoć. Prodoran zvuk pištaljke se mnogo dalje čuje od ljudskog glasa. Pištaljku koristite samo u vanrednim situacijama, jer se sa takvim stvarima u divljini ne igra.